Thursday 6 August 2020

Rawatan terbaik untuk Total Knee Replacement di Ipoh


Rawatan terbaik untuk Total Knee Replacement di Ipoh + penjagaan

Osteoartritis lutut mempengaruhi banyak orang. Pada mulanya, doktor akan mencadangkan untuk membuat perubahan gaya hidup, termasuk senaman dan penurunan berat badan, jika perlu. Namun, pada waktunya, anda mungkin memerlukan pembedahan penggantian lutut total, di mana pakar bedah membuang tisu yang rosak di lutut anda dan menggantinya dengan sendi buatan.

 

Kesan sampingan pembedahan TKR. Selepas pembedahan, anda mungkin mengalami:

        loya dan sembelit

        penumpukan cecair di paru-paru anda

        pembekuan darah

 

Terapi fizikal selepas pembedahan

Rejimen terapi fizikal anda biasanya akan bermula dalam 24 jam selepas pembedahan. Mereka akan memulakan anda latihan untuk meningkatkan pergerakan anda. Ahli terapi fizikal akan melawat anda beberapa kali. Mereka akan:

        menolong anda berdiri secepat mungkin

        membuat anda bergerak dan membantu anda menyesuaikan diri dengan lutut baru anda

        catat pergerakan anda, jarak gerak, dan kemajuan latihan anda

 

Wong Medical Centre menyediakan rawatan fisioterapi untuk total knee replacement. Kami juga menyediakan perkhidmatan tetap bagi mereka yang ingin menginap di pusat kami. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #totalkneereplacement #TKR #rawatanTKR #wongmedicalcentre #postTKRsurgery #physiotherapymalaysia #quantumphysioipoh #phyneotherapytreatment #ipohperak #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh

No comments:

Post a Comment