Tuesday 4 August 2020

RAWATAN LUMBAR SPONDYLOLISTHESIS DI IPOH



Spondylolisthesis adalah keadaan tulang belakang yang mempengaruhi vertebra bawah (tulang belakang). Penyakit ini menyebabkan salah satu vertebra bawah tergelincir ke hadapan ke tulang tepat di bawahnya.

 

Simptom

ü  Sakit belakang yang berterusan

ü  Kekejangan di punggung dan kaki anda

ü  Sakit paha

ü  Kejang di otot hamstring dan punggung

 

Gejala

Penyebab spondylolisthesis berbeza-beza berdasarkan usia, keturunan, dan gaya hidup. Kanak-kanak mungkin menderita keadaan ini akibat kecacatan kelahiran atau kecederaan. Walau bagaimanapun, orang dari semua peringkat umur terdedah jika keadaan itu berlaku dalam keluarga. Pertumbuhan pesat semasa remaja juga boleh menjadi faktor penyumbang.

 

Wong Medical Centre menyediakan rawatan terbaik bagi sesiapa yang mempunyai lumbar spondylolithesis. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan penginapan bagi mereka yang ingin menginap di pusat kami. Untuk pertanyaan, sila hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #lumbarspondylolithesis #wongmedicalcentre #fisioterapimalaysia #acupuncture #infraredtherapy #TENS #quantumphysioipoh #phyneotherapytreatment #ipohperak #batugajah #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe #covid19


No comments:

Post a Comment