Saturday 1 August 2020

RAWATAN TERBAIK DEMENTIA DI IPOH



Demensia adalah istilah umum untuk kehilangan ingatan, bahasa, menyelesaikan masalah dan kemampuan berfikir lain yang cukup parah sehingga mengganggu kehidupan seharian. Alzheimer adalah penyebab demensia yang paling biasa.

 

Simptom

Tanda-tanda demensia boleh sangat berbeza. Contohnya merangkumi:

ü  Masalah dengan ingatan jangka pendek.

ü  Menjaga beg tangan atau dompet.

ü  Membayar bil.

ü  Merancang dan menyediakan makanan.

ü  Mematuhi janji.

ü  Berjalan keluar dari kawasan kejiranan.

 

Gejala

Demensia disebabkan oleh kerosakan sel otak. Kerosakan ini mengganggu kemampuan sel otak untuk berkomunikasi antara satu sama lain. Apabila sel otak tidak dapat berkomunikasi secara normal, pemikiran, tingkah laku dan perasaan dapat dipengaruhi.

Otak mempunyai banyak kawasan yang berbeza, masing-masing bertanggungjawab untuk fungsi yang berbeza (misalnya, ingatan, pertimbangan dan pergerakan). Apabila sel di kawasan tertentu rosak, wilayah tersebut tidak dapat menjalankan fungsinya secara normal.

 

Pusat Perubatan Wong memberikan rawatan terbaik bagi mereka yang mengalami masalah demensia. Pusat kami juga menyediakan perkhidmatan tinggal dan rawat bagi mereka yang ingin menginap di pusat kami. Untuk pertanyaan, hubungi kami di talian 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. #dementia #braininjury #alzheimer #wongmedicalcentre #physiotherapy #rehabilitation #recovery #acupuncture #infrared #TENS #ipohperak #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh #cameronhighland #staysafe # covid19


No comments:

Post a Comment