Thursday 27 August 2020

Rawatan terbaik untuk penggantian pinggul total di Ipoh + penginapan

 


Semasa penggantian pinggul, pakar bedah membuang bahagian sendi pinggul yang rosak dan menggantikannya dengan bahagian yang biasanya diperbuat daripada logam, seramik dan plastik yang sangat keras. Sendi buatan (prostesis) ini membantu mengurangkan kesakitan dan meningkatkan fungsi.

Mengapa ia dilakukan

Keadaan yang boleh merosakkan sendi pinggul, kadang-kadang memerlukan pembedahan penggantian pinggul, termasuk:

         Osteoartritis.

         Artritis reumatoid.

         Osteonekrosis.

Terapi fizikal

Ahli terapi fizikal boleh membantu anda melakukan latihan yang boleh anda lakukan di hospital dan di rumah untuk mempercepat pemulihan. Aktiviti dan senaman mesti menjadi bahagian biasa hari anda untuk mendapatkan kembali penggunaan sendi dan otot anda. Ahli terapi fizikal anda akan mengesyorkan latihan pengukuhan dan mobiliti dan akan membantu anda belajar bagaimana menggunakan alat bantu berjalan, seperti walker, tongkat atau tongkat. Semasa terapi berjalan, anda biasanya akan menaikkan berat badan yang anda letakkan sehingga anda dapat berjalan tanpa bantuan.

 

Rawatan terbaik untuk penggantian pinggul total di Ipoh + penginapan

Pusat Perubatan Wong menyediakan terapi fizikal untuk penggantian pinggul total. Untuk pertanyaan, sila hubungi 05-3114022 / 012-4520077. Terima kasih. # Penggantian Integral # Rawatan THR #THR # wongmedicalcentre # postTHRsurgery # MalaysiaPhysiotherapy # quantumphysioipoh #phyneotherapytherapy #ipohperak #gunungrapat #kampar #telukintan #simpangpulai #botaniipoh

No comments:

Post a Comment